AHLI PERSATUAN

Sabtu, 18 Disember 2010

DI MANA DIA.... ANAK-ANAK MURIDKU

Tanpa ku sedar aku tersebut namamu
Mengapakah hanya dengan tiba-tiba
Aku pun menjadi rindu
Dan wajahmu ku terbayang....

Salam.....
Tu dia intro.....Agak lama aku tak tulih  entry baru... dalam hati banyak menda yg nak ditulis tapi otak ni segan la nak pikiaq bait2 ayat utk diketuk pada kebod ni... petang ni aku gagah jugak ( usaha -loghat perlis). Sebenaqnya aku ni dah rasa rindu tahap "cemerlang" dah ni... tu yang terkeluaq lagu siti fairuz tuh... budak2 la kenai ka sapa Siti FAiruz tu? Kita abaikan la yg tu... ikut suka hampa la, kenai ka dak..
Antara anak murid yg pasti aku ingat sampai bila-bila ( Cheq Bret-gelaran utk Anisa yg banyak mulut)



La ni aku nk stori pasai perasaan rindu aku pd anak2 murid.... Dulu2 x pernah sgt aku ada perasaan rindu atau teringat kat anak murid...mungkin faktor umuq kot...( sedaq diri..dah koi tua...huhuhu)
Apa la yg anak2 murid aku lakukan time cuti panjang nih? Budak kampung apa lagi aktiviti depa selain kayuh geret, main aci ligan, polis sentri, dan ronda keliling kampung takpun merayap ghumah kawan sampai senja...paling ganas pun mandi sungai kot? Yang ghajin pulak pakat pi tangkap ikan. PAling sabaq dan punya skil yg tinggi pulak pi mengail...aku tabik hormat betoi la kat org yang ghajin dok mengail ni....sabaq sungguh mengisi masa yg terluang...Apa yang best sgt aku pun tak faham...aku dah cuba buat at last...menguap jer dok tunggu ikan sambaq umpan. Tu la.... fes n las aku mengail...
ish!ish!...tak boring ke ari2 dok tengok ayaq sungai jer?
La ni pula musim angin timur dah mula....pergh!!!! sejuk giler! saheh dah pakat jadi kambing semua. TAkut ayaq nak mandi pagi....seeeejukkkkkk!!! akupun kadang2 mandi lewat gak..hahahha .. takut demam 'kesuma'(selesema- loghat org2 tua perlih). Kalau yg kreatif pulak , pakat buat wau/ layang2....fuh!!! budak2 suni takat buat wau bulan tu...kacang jer... ntah apa lagi nama wau yg depa boleh buat aku pun tak berapa nak hapai... wau kemetek....betoi ka dak aku pun tak pasti...
Wau bulan...ciptaan budak2
Alahai....... dah tak berapa hari nak buka sekolah ni, tak sabaq pulak rasanya nak tulis lesson plan, masuk kelas, sembang2 merapu ngan bebudak...fuh!!! best giler layan bebudak ni, terutama yang hat tahap satu. Depa akan cita semua apa yg berlaku sama ada di rumah atau di mana saja. Tak ada sensor...segala rahsia dikongsi bersama..hehehehe. Bab2 ni memang best! Layan saja la...
Okey la, aku stop dulu la.Tak larat nak taip dah. Jumpa di lain entry...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...